Hej alle,
Velkommen til PTE for Tobruk! Vi har en masse spændende ting, I kan udforske.
Kortrotation
- Warfare – Morgen
- OffensiveBRIT – Morgen
- Warfare – Dag
- OffensiveGER – Dag
Nyt kort – Tobruk
Historisk overblik
Den Anden Belejring af Tobruk var en kortvarig kamp i Tobruk, Libyen, hvor de britiske forsvar faldt på én dag. Belejringen fandt sted den 20. juni 1942 og var en succesfuld offensiv af Deutsche Afrika Korps mod den britiske 8. armé, mens brutale sommer-sandstorme rasede. Udover nærkampene i selve byen indeholder kortet også forskellige grotter, som passende er blevet kaldt “Desert Rat Caves” efter Tobruks forsvarere, der ofte blev omtalt som “Rats of Tobruk”.
Kortets formål
Da vi planlagde, hvilket type kort vi ville skabe, kiggede vi på de eksisterende kort for at hjælpe med beslutningen. Som team besluttede vi, at dette kort skulle:
- Være et ørkenkort, der adskiller sig fra El Alamein, men stadig føles sammenhængende
- Give spillerne nye kampoplevelser, herunder grotter, kløfter, tilgængelige hustage og en blanding af by- og landområder
- Indeholde tætte byområder uden at begrænse køretøjer og panser
- Have varierede erobringspunkter, der kontrasterer hinanden, men stadig passer tematisk sammen
Tobruks ørkenlandskab har givet os frihed til at eksperimentere med den naturlige topografi, hvilket har gjort det muligt at skabe unikke, interessante terrænforhold. Vi var opmærksomme på de åbne, flade sletter i ørkenen, men har løst dette ved at bruge naturlige klippeformationer og sandklitter, der både giver dækning og bevarer autenticiteten af et troværdigt ørkenlandskab.
Tobruk Hi-Res Tac Map
Tobruk Erobringspunkter
Guard Room
I det nordvestlige hjørne af kortet finder vi erobringspunktet Guard Room. Dette tyske erobringspunkt har en specialdesignet bygning, der er blevet omdannet til et lager for den kommende offensiv. Området byder på klippefyldt terræn, forstærkede bygninger og forskellige niveauer af højdevariation. Som med alle erobringspunkter her er der fri adgang for køretøjer, hvilket understøttes af en lang, åben hovedvej og flere forgrenede grusveje.
Tobruk Guard Room
Tank Graveyard
Denne øde slagmark, kendt som erobringspunktet Tank Graveyard, er et resultat af et tidligere mislykket tysk panserangreb på Tobruk. Nu er der kun tilbageværende artillerikratre og ødelagte kampvogne fra begge fraktioner. Området byder på alt fra udbrændte tanks og dybe kratere til røgskyer og blottede klippeformationer, hvilket giver spillerne flere dækningsmuligheder under deres fremrykning. Terrænet gør køretøjsnavigation mere udfordrende, men de snoede stier og de lavere områder tilbyder dækning, som kan udnyttes til strategiske angreb.
Tobruk Tank Graveyard
Division Headquarters
I den sydvestlige del af kortet finder vi det tyske midlertidige hovedkvarter, erobringspunktet Division Headquarters. Dette område fungerede som samlingspunkt for de tyske styrkers angreb på byen. Med store klippeformationer, tilgængelige telte og et netværk af skyttegrave har spillere af alle roller flere muligheder for dækning.
Tobruk Division Headquarters
West Creek
Det næste erobringspunkt introducerer et nyt terrænelement i Hell Let Loose – ørkenkløfter. Med en blanding af klippefyldt terræn, spredt vegetation og varierede dybder i kløftens bund skaber denne unikke topografi nye og interessante gameplay-muligheder, hvor spillerne kan udnytte forskellige taktikker. Selvom kløften strækker sig over cirka fire sektorer, fokuserer erobringspunktet West Creek på den bredeste del af kløften og dens omkringliggende område, hvor de naturlige terrænelementer spiller en central rolle.
Tobruk West Creek
Albergo Ristorante Moderno
Centralt på kortet finder vi erobringspunktet Albergo Ristorante Moderno, som bidrager til det tætte bymiljø. Her får spillerne en ny kampoplevelse i Hell Let Loose, hvor de kan udnytte de tilgængelige hustage til at sikre højt terræn eller bruge plankebroer mellem bygningerne til at bevæge sig dybere ind i byen.
Tobruk Albergo Ristorante Moderno
King Square
Den anden halvdel af det tætte byområde udgøres af erobringspunktet King Square, som primært består af bygninger med anden sal og fremmer nærkamp i de lavere gårdspladsområder. Dette står i direkte kontrast til det nærliggende Albergo Ristorante Moderno, der hovedsageligt har enfamiliehuse, som understøtter kamp på hustage. Der er ikke begrænset adgang for køretøjer i disse byområder, men i stedet er der mange veje og smalle gyder, der tager højde for alle spilleformer. Så uanset om du er infanterist til fods eller kører panser i tanks, tilbyder dette område noget for alle spilletyper.
Tobruk King Square
Desert Rat Caves
Et andet erobringspunkt, der giver spillerne en ny gameplay-oplevelse, er Desert Rat Caves. Som navnet antyder, giver dette område spillerne mulighed for at deltage i nærkampe i et lille grottesystem. Området er præget af vertikalitet og begrænser ikke køretøjsadgang i de fleste områder. Spillere vil kunne gå og klatre ind i grotter, hvilket giver flankeringsmuligheder og andre strategier til taktisk fremrykning.
Tobruk Desert Rat Caves
Church Grounds
I hjertet af Tobruk finder vi erobringspunktet Church Grounds, som fokuserer på området omkring kirken. Vi har valgt ikke at placere kirken selv i den hårde grænse for at mindske spawn camping, men kirken er fuldt tilgængelig, inklusive spiren, for at bevare den Hell Let Loose-spiloplevelse, der også findes på andre kort.
Tobruk Church Grounds
Admiralty House
Nær Tobruks havn finder vi Admiralty House, en stor bygning, hvor den vestlige fløj kollapsede efter et ødelæggende luftangreb. Selvom bygningen ikke kan betrædes, vil spillerne kunne klatre på bygningens ruiner eller udnytte facader og gangbroer for at tage risikoen ved at bruge det udsatte tag som et udsigtspunkt.
Tobruk Admiralty House
Abandoned Ammo Cache
Et af de vigtigste træk ved erobringspunktet Abandoned Ammo Cache er blandingen af åben ørkenvej, der giver flankeringsmuligheder, og et lager, der indeholder tårnhøje ammunitionskasser både inde og ude, hvilket giver strategisk dækning.
Tobruk Abandoned Ammo Cache
8th Army Medical Hospital
Erobringspunktet 8th Army Medical Hospital har mange bygninger, der kan betrædes, til nærkamp, samt adgang til hustage for langdistanceangreb og interessante krydsild-muligheder. Der er åbne gårdspladser, der understøtter taktisk fremrykning, samt mange flankeringsmuligheder for køretøjer.
Tobruk 8th Army Medical Hospital
Supply Dump
Dette erobringspunkt tilbyder masser af vertikalitet med 4 store to-etagers lejlighedsbygninger. Selvom lejlighederne ikke kan betrædes, er gangbroerne tilgængelige, og der er trapper til anden sal. Supply Dump erobringspunktet giver en række sigtelinjer i alle retninger samt en åben gårdsplads, der muliggør køretøjsadgang og stor, tårnformet dækning, som kan bruges til enten at angribe eller hjælpe med at forsvare lejlighedsbygningerne.
Tobruk Supply Dump
Road to Senussi Mine
Det næste erobringspunkt er Road to Senussi Mine. Området indeholder en lang, åben ørkenvej og masser af vertikalitet fra vagttårnet, store sandhøje, sandklitter, klippeformationer og tunneler. Erobringspunktet fortæller historien om den britiske armé, som ville laste forsyninger på minedrejere og transportere dem gennem det udfordrende ørkenlandskab med relativ lethed og hastighed.
Tobruk Road to Senussi Mine
Makeshift Aid Station
Erobringspunktet Makeshift Aid Station tilbyder en række taktiske fordele med teltene og den brede, åbne tilgang for køretøjsangreb. Vejnettet og grusstierne giver også spillerne flankeringsmuligheder.
Tobruk Makeshift Aid Station
Cargo Warehouses
Erobringspunktet Cargo Warehouses har store, betrådelige lagerbygninger, der muliggør nærkamp samt køretøjsadgang. Der er også muligheder for off-road bevægelse og en række områder, der giver flankeringsmuligheder.
Tobruk Cargo Warehouses
Andre nye funktioner
Vejrsystem
Det tekniske kunstteam har samarbejdet tæt med programmeringsteamet for at forbedre vejrsystemet, der oprindeligt blev udviklet til Elsenborn Ridge og Purple Heart Lane. Dette opdaterede system introducerer større fleksibilitet og tilføjer et ekstra lag af tilfældighed til vejrmønstrene. I den tidligere version ville vejret cykle gennem forskellige intensiteter på forudsigelige intervaller (f.eks. hver 2 til 5 minutters mellemrum), og altid slutte med et ekstremt vejr, før det cyklede tilbage. Det nye system ændrer denne adfærd, så det er mindre forudsigeligt, hvornår en ekstrem vejrhændelse vil finde sted.
Som en del af vores plan om at udvide det dynamiske vejrsystem, kan vi nu introducere sandstorme i Tobruk. Sandstormen har fire distinkte faser, der starter med en let støv- og sandflurry og eskalerer til en fuld sandstorm. Den ekstreme indstilling reducerer sigtbarheden og skaber intense støvskyer og partikler omkring spilleren. Disse øjeblikke giver spillerne et ekstra lag af dynamisk dækning, og med det opdaterede system er både hyppigheden og varigheden af disse hændelser nu mindre forudsigelige.
Heavy Sand Storm GIF
Flammeslyngere Buffs
Flammeslyngerne påfører nu mere skade på lastbiler. Derudover kan de nu ødelægge følgende genstande, hvilket giver flammeslyngeren mere nytte på slagmarken:
- Ressourceknudepunkter
- Forsynings- og ammunitionskasser
- Forsynings- og ammofald
- Fremadposter
U17 Flamethrower Buff
Struktur Holdbarhed
Spillerbyggede strukturer har nu forskellige niveauer af holdbarhed, som er kategoriseret som Let, Medium og Tung. Opgradering af strukturer øger deres holdbarhed. Dette giver os mulighed for at undersøge, hvordan forskellige våben interagerer med forskellige strukturer.
- Bunker (Tier 1) –> Let
- Bunker (Tier 2) –> Medium
- Bunker (Tier 3) –> Tung
- Barrikade (Tier 1) –> Let
- Barrikade (Tier 2) –> Medium
- Barrikade (Tier 3) –> Medium
- Hegnspæle –> Medium
- Belgisk Port –> Medium
- Tørresnor –> Medium
Præcisionsangreb
Den første ændring, vi har lavet sammen med den nye strukturholdbarhed, er, at præcisionsangreb nu kan ødelægge Let og Medium strukturer, hvilket giver kommandoer et værktøj til at bryde gennem svære fjendens forsvar.
Spiller Test Miljø
Arbejdsproces
Disse PTE-sessioner giver dig som community mulighed for at give feedback på Hell Let Loose‘s arbejde under udvikling, hvilket betyder, at vi kan implementere jeres feedback, før en patch eller opdatering bliver udgivet. Selvom vi i øjeblikket kun kan holde offentlige testsessioner på Steam, opfordrer vi alle til at deltage for at dele deres feedback.
Du kan støde på nogle placeholder-assets/områder, der ikke ser helt færdige ud; dette er stadig et arbejde i proces, men bør give dig en god idé om, hvordan det endelige kort vil se ud og føles.
Kendte Problemer
- Airhead kan placeres inde i et par af bygningerne rundt på kortet.
- Støvstorm flimrer, når spillere spawner efter en stor redeploy.
- Strafeløb er begrænsede til, hvor de kan placeres på kortet i visse orienteringer.
- Et specifikt bygningsasset er en placeholder i sektor E7.
- Sandposer flyder i luften i sektor F6.
- Sammenføjning i jorden ses i sektor H8.
Streaming & Optagelse af PTE-sessioner
Du er velkommen til at streame og optage PTE-optagelser, men da disse sessioner viser ufuldstændigt arbejde, er det altid godt at informere dine individuelle communities om, at optagelserne stammer fra en PTE-session, hvor du kan støde på ufuldstændige elementer, bugs og andre problemer.
Feedback Spørgsmål
Når du har afsluttet et spil og er klar til at give feedback, kan du bruge formularerne nedenfor!
Hvordan Deltager Man
Tjek din Steam-bibliotek for Hell Let Loose (Public Testing)-applikationen, eller gen-download den fra Steam-butikken. Du skal starte denne version for at deltage i PTE!
Når du er inde og har valgt en server, kan du teste det nye spilkort!
Indsend Feedback:
https://forms.office.com/e/2ts89DtxS9
Del Bugrapporter:
https://forms.office.com/e/Phkn3bjvX9
Vær Opmærksom På:
Da PTE-sessioner kører på udviklingsservere med aktiveret logning, vil du opleve en let nedsættelse i ydeevnen. Du vil heller ikke optjene XP, og din fremgang bliver ikke overført til den live version af spillet.