Offensive

I “Offensive”-gamemode i Hell Let Loose forsvarer det ene hold, mens det andet angriber og skal erobre punkter på tværs af kortet. Angriberne har en tidsgrænse til at tage hvert punkt og rykke frem. Forsvarerne skal forsvare og tilbageholde punkterne for at vinde. Taktisk samarbejde og koordinering er afgørende for begge hold.

Skirmish

I “Skirmish”-gamemode i Hell Let Loose kæmper begge hold om kontrol over et mindre antal strategiske punkter på kortet. Banerne er mindre, og kampene mere intense, da spillerne hurtigt støder sammen. Vinderen er det hold, der først kontrollerer flertallet af punkterne eller holder dem længst inden tiden løber ud.

Man har 30 min til at indtage punket

Warfare

I “Warfare”-gamemode i Hell Let Loose kæmper begge hold om kontrol over fem punkter på tværs af kortet, arrangeret i en linje mellem de to baser. Hvert hold skal erobre modstanderens punkter, mens de forsvarer deres egne. Spillet slutter, når et hold kontrollerer alle punkter eller har flertallet ved tidens udløb.